tisdag 24 mars 2009

WhatAlmaSminks


Jag använder nästan inget smink. Jag använder bara mascara och lite rouge ibland. Jag har ingen foundation, inget puder. Jag har heller inte felfri porslinshy. Det är en blandning av att jag är lat samt att jag inte tycker om det. Men jag har börjat gilla att sminka ögonen sista tiden. Jag är inte så bra på det, men det är kul. Jag drar lite kajalpenna runtom och borstar på lite brun ögonskugga. Inget underlagskräm eller primer eller vad det heter (jag köpte en sån en gång men när det hade legat halvfull i sminkväskan i 4 år så slängde jag den). Och så har jag mitt läppstift som jag köpte häromveckan. Det är kul. Ska komma ihåg att sätta på det lite oftare. Men allt det här om foundations & sånt är inget för mig, i alla fall inte just nu.

Jag lägger däremot ganska mycket pengar på ekologiska, naturliga hudvårdsprodukter istället. Och sen lägger en ljuvlig ekologisk houngsansiktsmask (smetas in i ansiktet direkt från burken-rekommenderas!) när jag badar. Häller ekologisk olivolja i badet en gång i veckan och behöver därför sällan smörja in kroppen med lotion. Det är mina skönhetstips. Man blir inte felfri och 'retuschsnygg', men ack så len och glad.

ps. Jag är tyvärr urkass på att plocka ögonbrynen, så det ser mest ut lite hur som haver. Därav lång lugg. Eller inte.

Inga kommentarer: