torsdag 26 mars 2009

Suddigt och klart


Vissa dagar spelar det inte roll hur mycket kläder och hur kul det är att vara gravid, jag hittar inget jag känner mig fin i med magen. Så är det bara.

Då blir det suddigt och surt.

Jag känner mig lite nere idag. Jag bär omkring på sorgen varje dag men ignorerar den ofta. Men det är som om det bubblar i mig just nu. Att jag snart måste så ligga och gråta hysterisk ner i kudden. Låta allt bara skjuta ut ur bröstkorgen. Och jag haft för mycket för mig. Hemma ser det ut som ett bombnedslag. Jag har inte ätit middag hemma på flera dagar. Nu får det vara nog. Ikväll ska jag vara hemma, ta det lugnt och plocka lite. Annars går jag sönder. Bebis först. Allt annat sen.

4 kommentarer:

Anonymous sa...

Jag tycker att du är väldigt vacker just idag!!

Anonymous sa...

Allt känns extra intensivt när man har en bulle i ugnen, det är säkert alla hormoner som spökar. Sorg är tyngre, glädje är intensivare, är man nere så är man det lite extra. Så vill man ju vara lite duktig också och hålla igen för att andra skall slippa råka ut för ens känsloutbrott. Fast egentligen borde det vara tvärtom, när man är på smällen borde man unna sig själv att vara extra allt. Man har ju något helt politiskt korrekt att skylla på. Ylgråta ut sin sorg, tycka extra synd om sig själv, skratta hysteriskt av lycka eller vad det nu är kroppen och själen har behov av.
Själv har jag haft hormonchock idag och städat, verkligen pedantstädat. Helt rubbat, klättrat på stolar och gnuggat med tandborste. Hade läkaren som sjukskrev mig sett det, hade han nog skjutit mig i knät, för det är ju meningen att jag skall ta de lugnt. Men jag kan inte. Vill göra fint till den nya bebisen, har ett behov av det.

Fast jag tycker att du är fin idag, har lyckats bra med dagens ensemble.
/Annika

Sophie sa...

anonym: rar :)
annika: du har förstås alldels rätt. jag måste påminna mig själv ibland att jag inte är 'som vanligt'. nu blir jag nyfiken värre, när är du beräknad? kram

Anonymous sa...

hej
om 4:a veckor (imorrn) är det beräknat, men jag och mannen och storasyster som tror att bebisen kommer ut ur naveln (å läkare och barnomorskor) tror att det blir någon gång nästa vecka. Fast jag håller tummarna att bebisen vill stanna kvar åtminstone en vecka till. Vecka 37 räknas alla bebisar som medicinskt färdigbakade och inte prematura.
/Annika