onsdag 4 mars 2009

Bröllop och jättemage


Jag friade till Partymannen i sommras. Vi är inte speciellt traditionella av oss och behöver därför inte gifta oss inom ett år. Vi kommer inte att gifta oss i kyrkan och inte med en präst. Men en härlig fest vill vi ha och därför har jag hela tiden sagt att jag inte vill gifta när jag är gravid (eller ammar). För mig så ska den dagen handla om mig och Johan och jag vill kunna känna att någon annan kan ta huvudansvaret för Parvel den dagen. (Ja, jag vet att detta kan förändras när barnet kommer och bla bla bla. Men så här känns det nu. Och jag kan bara utgå från nu!) Plus att jag vill känna mig snyggast på jorden och bära den vackraste klänningen som nånsin sytts. 'Och det kan jag ju inte när jag är gravid!' gick jag omkring och deklarerade. Och återigen ska det visa sig att jag hade fel...


Jag har sett och hört om gravid som gift sig runt den tiden i graviditeten som jag är i nu. Och inte fattat hur varför de valt att göra det! Tyckt att det varit lite konstigt till och med. Men. Nu fattar jag. För shit va snygg jag känner sig! Och för det mesta mår jag bra! Jag har inte samma energi som när jag inte var gravid, men jag är ganska pigg och glad för det mesta. Inga direkta krämpor, inget illamående (ja, ibland kommer det tillbaka men då bara över en dag eller en kort stund). Magen är rund och fin. Skulle se skitsnygg ut i en klänning a la Eva Rösa goes to Ellegalan. Så jag fattar! Alla ni där ute som gjorde eller tänker gifta er som gravida, jag fattar!


Men bäst att göra det på stört. Om ett tag kan det komma båda foglossning och jätteballongmage och då kanske det inte är like kul längre...


Om vi ska smita iväg och gifta oss utan att berätta för någon nu? Nej. Jag varken kan eller vill ta den dagen från mina familjemedlemmar, släktingar och vänner. Och då kanske i något sånt här:



Rinko Kikuchi i YSL klänning. Bilden vet jag inte vart jag hittat den med det finns fler här!


Men från början känner man sig långt ifrån snygg... Läs mer om detta och mina första månader som gravid på tvarodastreck.blogspot.com

3 kommentarer:

anna sa...

oh finaly, en blogg som är både rolig, ärlig och bra. kul att läsa en gravidblogg som inte bara är snuttigullig!
/anna

Fatima sa...

Åh så spännande! Då hoppas jag på att få läsa om lite bröllopsplaner framöver :) Från roliga outfits till bröllop och barn (och fortfarande roliga outfits). Kul!

Sophie sa...

anna: man bockar och tackar för denna fina komplimang!
fatima: ja, tyvärr kan det dröja lite längre än jag önskar. men vi håller tummarna!