onsdag 4 mars 2009

Like a virgin









Igår kväll låg jag och bläddrade i Elle UK för inspiration till dagens outfit. Vi har gardroben bara en halvmeter från sängkanten (vi bor smått som sagt) och jag ser därför in i garderoben från sängen. Det är rätt mysigt. Brukar öppna dörren när jag går och lägger mig och ligga och titta på mina kläder och fundera på vad jag ska ha på mig följande dagen. Men igår var det Elle UK som gällde. Men mitt i en bladvändning vände jag mig mot garderoben och fick syn på min tyllkjol som stack ut mellan skjortor och kavajer. Och så var dagens outfit fixad. Solklart. Tajt randig kjol från GinaTricot, top från HM och converse. Och så tyllkjolen. Känner mig lite 'Like a virgin'-Madonna vilse inne på Polarn och Pyret. Armbanden hade jag tagit av mig för att tvätta händerna när jag tog översta bilden, så det blev bara närbild på dem. De två längst till höger är HM och de tredje är 2ahand.
.
Fick en del skratt av (roliga) kollegor när jag sa att jag kände mig lite 'Like a virgin'-Madonna eftersom det är rätt uppenbart att jag inte är någon virgin...

3 kommentarer:

Josefine sa...

du är underbart fin i tyllen och det randiga!

Joanna sa...

jamen det är exakt vad jag tänkte när jag läste inläggets rubrik:
att jag måste fixa antingen en t-shirt eller en knapp med trycket "like a virgin".
mkt roligt särskilt mot slutet när man är som allra störst och mest rullar fram.

och efter förlossningen kan man byta till "motherfucker".

mkt fin klädkombination hade du.

Sophie sa...

thanks miss muffin!
joanna; f*n va skön du är. jag ska skaffa en tshirt som det står motherfucker på...!
det skulle få tanterna på svaj!