onsdag 18 mars 2009

Bystigt








Man får en rejäl urringning i min nya fina gråa GinaTricot-klänning...
Graviditetssnack:
Idag skulle jag gå och hämta ut mitt nya körkort. Jag hade en halvtimme kvar på lunchen och tänkte att det räckte gott och väl. Men jag glömde visst bort att jag är gravid och inte kan gå mer än 10-20 meter innan det känns om om mitt underliv håller på att dras ut nedifrån... (asskönt, jag lovar). Så det som normalt tar runt 15-20 minuter fram och tillbaka tog nu 50 minuter! Och magkatarren... är det en magkatarr? Fuck know. Vi ska till MVC imorron, får prata med dem igen. Har köpt Losec men vill inte knapra skitmedicin i onödan. Så. Det var allt.

Läs mer om mina första månader som gravid på tvarodastreck.blogspot.com

4 kommentarer:

Josefine sa...

hahaha (nervöst skratt)... underliv som dras ut nedifrån.. herre gud. snygg är du minsann!

Anonymous sa...

är du säker på att det inte är halsbränna? känns som man har en påse häxvrål som åker hiss upp och ner i strupen. Typisk graviditetstjottahejti. Hur irri som helst.
(Magkatarr är något helt annat, sånt ligger folk på sjukhus för och en del behöver opereras)
/Annika
ps. vilken snygg grön blus

Sophie sa...

miss muffin: svin-najs. i promis...
annika: nej det är inte halsbränna, har inte dessa symptom. jag vet inte om det är magkatarr, det är en av deras gissningar. men nu har de en ny. får veta mer iefm. och tack. det är en liten hm-bolero :)

Atomflickan sa...

Finfin klänning! Gina har massa kläder som är toppen när man är gravid. Mjukt och skönt är mitt nya måtto :).

Ang. magen så har jag också en del problem. Kanske kan kallas halsbränna, men det brännande sitter mer i magen. Går inte över med vanligt mediciner mot halsbränna utan kräver Losec. Har haft så innan grav också, men det har itne direkt blivit bättre nu.