måndag 23 mars 2009

Hanna på smällen?

Inatt drömde jag att Hanna Fridén var gravid. (Jag känner inte henne, men läser hennes blogg då och då. Det är andra gången jag drömmer om henne, jag undrar vad det är med henne som lämnar sånt avtryck att jag drömmer om henne?!) Vi gick i samma skola (vet inte vad det var för skola) och hon kom fram och sa typ 'Hejhej, jag är oxå gravid'. Vi pratade en stund innan jag la handen på hennes mage. Sen fick jag tokångest över att jag rört vid hennes mage, eftersom jag själv tycker att det är lite konstigt att folk går och tar på gravida kvinnors magar som om de vore allmän egendom. Hon verkade tycka att jag var ett freak redan innan jag la handen på hennes mage och la inte större vikt vid det. Men jag gick omkring med ångest resten av drömmen och när jag vaknade fortsatta det. Inte över att jag la handen på hennes mage (det hade jag glömt) men över min jobb och pluggsituation efter mammaledigheten. Jag vet inte varför. Det har varit lugnt hur länge som helst, asskönt. Men nu plöstligt var jag tvungen att lösa min situation i framtiden, från sängen, innan det ens hänt. Jag hatar det med mig. Att jag stressar upp mig över saker jag ändå inte riktigt kan kontrollera...

Och varför drömmer man om människor man inte känner? Nån som vet? Är jag avundsjuk på Hanna? Är jag hemligt kär i henne? Varför smyger hon in i min hjärna och stökar, utan att hon vet om det?



2 kommentarer:

Anonymous sa...

Som gravid drömmer man ofta heltokiga stressiga drömmar, det är så det är. De kan vara hur knäppa som helst. I natt drömde jag att jag fått decimenterlånga blonda hårstrån på benen som jag kammade fint med en kam för jag ville vara fin på BB.
Mardrömmar är också vanligt när man är gravid, precis som man inte sover illa ändå när man är på smällen.
/Annika

alma sa...

ojoj då kommer jag få det jobbigt, eftersom jag drömmer SJUKT bisarra saker även när jag INTE är gravid. Den här är drömmen är en liten fjärt i rymden jämför med det jag brukar drömma :)