tisdag 3 mars 2009

3 jävla år

1/2 år att skriva den. 1/2 år att rodda ihop till inspelning. 1 veckas av intensivt inspelningsarbete från 06.00 till 01.00. 2 år att klippa och finjustera. Och när jag ikväll ÄNTLIGEN sätter mig ner med den ljudkorrigerade, färdiga dvdskivan som fina klippare N ger mig... så är det fortfarande osynk på ljudet på samma ställe som innan. Och när jag nedslagen ringer N för att berätta de tragiska nyheterna så lugnar han mig först och säger att vi fixar det, men meddelare samtidigt att det kommer bli svårt, eftersom allt råmaterial är slängt. Jag har bara filmen på min hårddisk och det ska vara samma som på cd-skivan... Jag vill bara gråta. Det kan vara svårt för andra människor att förstå men jag har lagt så mycket tid och energi på det här projektet... Och det verkar aldrig ta slut. Jag orkar inte mer. Jävla piss helvetes skit.

1 kommentar:

Joanna sa...

fy fan.
så jobbigt så fullkomligt hopplöst jag förstår dina svårdomar och din förtvivlan.

jag hoppas ändå att det löser sig.
men fy fan ändå.