måndag 2 mars 2009

Om graviditeten som går in i vecka 24 imorgon

Parvel rör sig som 17 idag. Det är roligt, men kan vara lite distraherande. Förut så rörde h*n sig mest tidigt på morgonen och sent på kvällen, men nu verkar h*n ha skaffat sig en ny dygnsrytm. Jag börjar få ont i ryggen men det är nog bristen på träningen mer än Parvels fel. Har inte varit på yoga på 2 veckor. Först var jag sjuk, sen var det inget pga sportlov. Men imorgon. Fy va skönt det ska bli. Och snart ska jag börja på vattengympa. Jag älskar att vara i vatten så det kan nog bli kul. Jag behöver verkligen röra på mig, annars får jag ont... (gravid eller inte) Men nu går jag iaf till jobbet. Det är en pinsamt kort bit, men jag har ändå åkt tunnelbana. Thoses day are over (for now...).
.
21 dagar kvar att jobba. Sen är jag en fri (och fattigare men ack så lycklig) fågel.
.
Läs mer om mina första månader som gravid på tvarodastreck.blogspot.com

1 kommentar:

Joanna sa...

jag har varit så skraj för rörelserna.
alltid fått rysningar längs hela ryggraden av tanken på att något levande skulle röra omkring inuti min mage.
hu!
nästan så att jag känner lite så fortfarande, men när du skriver om din parvels rörelser.
då längtar jag efter att få känna min egen parvels.
kan ana lite fladder ibland men allt är fortfarande så overkligt så jag känner mig mest rund med en orolig mage.
för en bäbis?
i mig?
nää väl?

och vilken härlig vår du kommer att få!
utan arbetstider att passa, bara fylla dagarna med egna saker.