tisdag 24 mars 2009

Finaste finste


(ursäkta dålig mobilbild, ska ta bättre längre fram)

Igår blev vi hastigt med barnvagn. En vacker blå 70-tals vagn i ett manchesterlikannde tyg. Dyr, men i fantastisk skick och så obeskrivlig vacker! Den fanns i en förort till Stockholm, så vi åkte tunnelbana hem. Det kändes konstigt. Först bara att ha en barnvagn. Sen att åka runt med en tom barnvagn. Folk måste trott vi var två freak...
Läs mer om mina första månader som gravid på tvarodastreck.blogspot.com

8 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Den är verkligen jättefin! Nästa gång du åker tunnelbana med den har du en bebis i den, spännande :)

stina sa...

Tycker du ska se det som såhär: Skitbra att ni fick lite ta-er-fram-med-barnvagns träning! Det kan vara lite bökigt, särskillt på tunnelbanan. Super att ni testat det innan den lilla åker med! Ni skulle hängt å en övningskör-skylt ;) Skämt å sido, väldigt fin barnvagn. Klassisk men endå orginell!

cruella sa...

Äh, de såg väl kulan?

Grattis till fyndet! I dag såg jag ett par med en sådan (med bebis i, får man förmoda). Vagnen var uppiggad med stora applikationsblommor i orange, rött och rosa:-)

Joanna sa...

mkt tjusig!
ser ut som vagnen jag också vill ha, men jag vill ha galon hellre än manchester och hittade faktiskt en för ett tag sedan.
bara att den är i malmö och det är ju ett riktigt krux att få den till gävle.

jag tycker också att det är bra med en träningstur utan bäbis.
mindre nervöst då.

ydha sa...

finaste!

alma sa...

anna-karin: ja det är ju helt galet! :)
stina: Ja, alla träning är väl bra antar jag, men det kändes ändå väldigt konstigt!
cruella: skämtar du? I det här vädret? Jag har så stor jacka så man ser den inte :(
joanna: jag var oxå inne på galon, mer praktiskt, men ville hellre ha manchester :) jag ska sy ett transparent regnskydd i plast!

alma sa...

ydha: tack :)

Nostalchic sa...

underbar vagn!!!!Ni kommer vara så fina när ni spatserar omkring med den lill* bebisen sen. Jag är så nyfiken på vem som bor bor där inne.