tisdag 14 februari 2012

Tre språk

Tre av de bloggar jag läser dagligen är Hanna,  Joanna & Lisa.

Det jag gillar med dessa tre är deras användning av språket. Joanna har en väldigt egen språkstil som nästan är som dikter. Jag gillar Hannas snabba roliga iaktagelser i hennes lättsamma komiska ton. Och Lisa (lixom Hanna ofta gör) använder sig ofta av talspråk, barnspråk och "citationstecken" på underliga ställen. Jag gillar det. Allt. Dem alla tre.

Jag skulle vilja ha ett eget 'språk', men jag är en missmach av dem alla tre, mixat med en stor dos av felstavningar och tristmeningar. Jag och 20 000 andra bloggare. Jag är såååå unik!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Om du visste hur glad jag blev nu. Det här är det sista jag läser idag, skulle bara kolla readern innan jag la ned telefonen och stängde av teven. Kommer somna leende.

Tack!

Sophie sa...

Så roligt! Och jag menar vartenda ord.