tisdag 28 februari 2012

Second hand is dead

Jag har egentligen vetat det här länge, men det blev extra uppenbart när jag gick in på myrornas i Sundsvall. Det går inte att fynda längre. Second hand har blivit för populärt de senaste åren. För oss som älskat second hand sen tonåren är det en stor förlust. Det är helt enkelt inte det samma längre. Det är utplockat, prishöjt och för... Törs jag säga det? För trendigt.

Beyond retro i all ära, men jag saknar den där känslan att gå på en rörig och kanske lite sunkig loppis/andra hand affär och komna ut med en kasse fynd och bara spenderat ett par 20:or.

Visst, även jag fyndar fortfarande ibland. Ute i vårt underbara avlånga land kan man stöta på fynd på loppisarna. Men de är få och glesa. Inte som förr när jag tog mammas bil i Skåne och körde runt och fyndade hela bakluckan full.

Nä. Jag får vänta ut trenden och hoppas att folk tröttnar på den. Då kanske det blir kul igen.

2 kommentarer:

tov sa...

hej.utanför stan..typ i upplands väsby osv..finns det tydligen fortfarande fyndmöjligheter..iofs säkert inte heller där så ofta som förr.

Sophie sa...

Tack för tipset! Hittade ett ställe jag ska försöka ta mig ut till!