tisdag 21 februari 2012

I fina damers sällskap


Dessa bilder får illustrera min underbara kväll. Tagna med blixt och i farten, inte speciellt artyfarty, men det skiter jag i faktiskt.


 Bara man ser mina fina vänner.


Jessica tar sig en liten tupplur efter maten (hehe) och Simone har lånat min klänning för att piffa till sig lite. Och på köpet fick vi se hennes bh lite då och då. Det tyckte vi alla om.


Sahar hade med sig sin lilla lilla plutt Anton som var så lugn och fin. Här har hon min sjal på sig som hon fick låna. Världens skönaste sätt att bära sin lilla bebis tycker jag.


Titta va söta och fina de är. Man vill pussa på dem allihopa.


Så här såg jag ut. 


Och Helena var toppensnygg (så klart) men hennes huvudbonad är helt stunning!


Glada Nanni och Erika.


En allvarlig Erika.


Fundersamma vackra Jessica.


Var god ignorera suddiga, sunkiga jag i detta fotot och fokusera på Sköna Helena.


Nanni var piffig.

Det var många av de inbjudna som inte kände varann sen innan, så jag bestämde att jag skulle ta ett varv runt och presentera alla. Men så kom jag på att det var bättre att de själva fick berätta hur de kände mig och så. Erika kom de geniala iden att vi skulle gå kronologiskt (kanske ville hon inte vara först eftersom hon är den nyaste kompisen, hehe). Det hela urartade till små hyllningar av mig, vilket var lite genant, men mest urhärligt. Det hela fick pågå under kvällen som gick och mot slutet var jag lite rund under fötterna så jag minns inte exakt, hoppas alla fick presentera sig :I 

Den första gästen som gick var Sahar med lilla Anton men det var inte förrens ca 23.30! Den sista gästen gick visst aldrig hem, eftersom Nanni sov på soffan efter att ha städat köket (!!!) efter att jag däckat i sängen runt 4-5 snåret (?). Då hade vi två och Jessica haft en fridansshow i vardagsrummet nån timme. Det var en alldeles perfekt kväll. Jag drack kanske ett par glas vin för mycket, för sent, men det kanske hör till på nåt sätt. Släppa alla hämningar och bara vara. 

Nästa dag åt jag bakis frulle och pratade om vänskap, livet och gamla kompisar med Nanni och inväntade sen hon gått familjen som jag hade skickat hem till min mamma. Mycket smart drag. Jag unnar alla mammor en riktigt kalaskväll utan barn och man med bara massa vänner. Det fyller på tanken så man orkar med fredagkvällar man somnar i soffan, lördagsmornar man tvingas upp klockan 6 samt kräknätter och annat småbarnsliv. 

3 kommentarer:

Josefine sa...

Amen på det! Låter som en helt och hållet grym kväll. Hurra för kvällar med för lite för mycket vin ibland!

Anonym sa...

det där lät som en riktigt härlig kväll!!


/erika

Sophie sa...

Det var det!!