söndag 26 februari 2012

Kall kalkon

När vi kommer hem nu ska vi helt sluta ge Helge mat på nätterna. Han har fått det för att det är snabbaste sättet att få hon att somna om, men nu känner vi att vi måste lära honom somna om utan det. Det påverkar allas sömn och jag tror han egentligen klarar sig utan mat på natten, det har bara blivit en vana. Så vi räknar kallt med en lite tuff vecka utan bra sömn, men tar varannan natt för att ge oss en chans att sovit i kapp det vi förlorar. Önska oss lycka till.


Igår sov han efmlur på mig igen lilla gullunge. Jag njuter av varje sekund av det.

3 kommentarer:

Jag är jag sa...

Jag slutade amma mina två när dom var mellan 10-11 månader av olika orsaker och jag tycket sömnen snabbt blev bättre och det tog bara någon natt så var amningen glömd och inte speciellt mycket gråt.

Cecilia sa...

Lycka till. Vi ger fortfarande H mat på nätterna. Han kommer nog alltid vara vår bebis.

Sophie sa...

Ja och vill Helge det så kör vi väl vidare :) nån gång slutar det väl:)