måndag 13 februari 2012

Grattis världens bästa Pappa & Morfar

Det här är min Pappa. Min fina Pappa. Och barnens Morfar. Väldens bästa Morfar. 

Inte nog med att han är grym på att byta blöjor, leka (verkligen leka, så där som engagerat som barn älskar) och läsa sagor. Han och hans fru ställer mer än gärna upp som barnvakter och älskar att vara med sina barnbarn. De frågar om de får låna Elsie. Inte barnvakta, låna. Svingulligt.

Idag fyller min Pappa år och jag behövde barnvakt på fm när jag skulle gå på min mindfulnesskurs. Pappa behövde egentligen jobba, men ställde upp ändå. Och när jag ber om ursäkt för att jag inte grattade honom ordentligt innan jag gick säger han 'att få vara med Helge är present nog'. Svingulligt no2. 

I lördags var de ju hos oss på middag. Plötsligt var alla barnen (kusinen Kira var med ett tag) plus morfar borta. Då hade de picknick i lektältet Helge och Elsie fick i julklapp av mig och Johan. Svingulligt no3. 

Grattis Pappa & Morfar. Vi älskar dig. Du är BÄST!

2 kommentarer:

Yevonde sa...

åh alla fina morfädrar. Jag är så avundsjuk, det verkar så mysigt. Grattis till morfarn! :)

Sophie sa...

Ja det är det. Jag är medveten om hur bra jag har det. Jag önskar att alla som ville kunde få detsamma....