söndag 5 februari 2012

En av många saker som är bra med vänner

Har känt viss oro över min yrkesframtid, utbildningen på Berghs bla. Luncat med en god vän idag som hjälpte mig att få lite nytt perspektiv på det hela. Jag ska foka på att göra bra ifrån min på mina arbetsprover men oxå kolla lite andra möjligheter. Nu har jag hittar två utbildningar på Södertörns högskola som verkar intressanta. Känns roligt att inte känna sig begränsad. Kommer jag inte in på Berghs, så tar ju inte livet slut. 


5 kommentarer:

Anneli sa...

Jag kan tipsa om min utbildning annars, jätterolig! Språkkonsultprogrammet på SU.

Sophie sa...

Ja den låter kul. Men svår att komma in på va?

Josefine sa...

Min kille arbetar som copy i Gbg. Har har ingen utbildning inom området utan har tagit sig upp från produktionsledar-roll på ren talang. Började på Daddy som sen blev CP+B. Så det går att ta sig in i branschen på tusen olika sätt. Det kommer fixa sig oavsett hur det blir med Berghs!

Anneli sa...

Man måste göra ett antagningsprov men det är inga arbetsprover. Provet var ganska svårt och jag tyckte inte alls att det gick bra men var en av femton som kom in på bästa provresultat. Men det de testar är typ språkkänsla och förmåga att anpassa sitt språk till olika målgrupper och du skriver så mycket (och bra!) att jag inte tror att det skulle vara några större problem för dig.

Sophie sa...

Tack du :) ska kolla lite på det!