söndag 12 februari 2012

Svackor

Även om jag mår mycket bättre, får jag svackor ibland. Det händer väldigt sällan nuförtiden, vilket är fantastiskt, men när det händer svider det till. Oftast är det någon ambitiös människa som har nåt spännande projekt på G. Skillnaden är att jag tidigare ältade det, nu registrerar jag mina känslor, accepterar dem och försöker släppa dem. Det funkar bra,  ibland mindre bra. Men övning ger färdighet heter det ju.
 
Och så har jag två underbara påminnelser av hur underbart mitt eget liv är.

2 kommentarer:

ALFAMAMMA sa...

Det här är ett av mina stora problem. Att jag läser vad andra gör och alltid tänker "det där skulle aldrig jag klara av". Jag har inte tillräckligt med ambitioner, inga drömmar jag verkligen brinner för.

Men det tycker jag att du har. Du har ju skrivit flera gånger om vad du vill göra i framtiden. Och jag tycker det är så fint. Att formulera målet är det svåraste, nu har du ju bara en liten bit kvar.

Sophie sa...

Det var skönt att höra, även om det är svårt att se själv. Jag har ju ett mål, men jag har oxå så väldigt många drömmar och önskningar som jag inte har ambitionen för. Det gör mig ledsen.