fredag 15 maj 2009

Sur på comhem

Fikade med min fina vän och fd kollega Susanne idag. Hon gav mig en hel påse med små bebiskläder och en badbalja! Hurra! Det är så roligt att börja samla på sig bebissaker. Jag är inte skrockfull, men det är klart att tanken susar förbi ibland; 'tänk om nåt dåligt händer'. Men man måste tillåta sig att njuta nu. Om nåt dåligt händer får jag deala med det då. Nu vill jag njuta, planera och fantisera om den framtiden jag föreställer mig; himmelriket :)

Innan jag fikade så spenderade jag 30 minuter i kö för att tillslut få bli förolämpad av en comhem-kundtjänst medarbetare. Min mail funkade inte på hela dagen igår, det sista mailet jag fick var på onsdagskvällen. Så jag testade såklart att tömma den, starta om den och en miljon andra saker innan jag ringde kundtjänst på torsdagen. Jag ringde 4 ggr under dagen och alla gångerna möttes jag av en röst som sa att det är många som ringer just nu och att jag skulle försöka senare. När jag sen frågade comhemtjejen imorse hur länge jag skulle räkna med att detta kunde ta (eftersom hon som alla andra måste förstå hur frusterade det är att inte kunna ta emot mail) så kunde hon inte svara på det. Jag reagerade som man gör och sa att hon måste förstå hur irriterade det är att den inte funkat sen onsdagkväll. Då svarar surt hon 'varför ringde du inte på en gång då?'. Eftersom jag är gravid och förlorar minnet från och till GLÖMDE jag bort att säga att jag minsann HADE ringde igår, utan istället sa jag att jag i första hand hade försökt lösa problemet själv under gårdagen och insåg först imorse att jag inget kunde göra. Och att jag inte var öppen för denna typ av kritik just nu (haha, så underligt formulerade jag det faktiskt). Hon sa att hon nu skickade vidare ärendet till några som skulle felsöka min mailserver. Och hon försenar säkert min felsökning med flit för att hon tyckte jag var så dum i huvudet... Suck... Hatar när man möts av en sån där person. Sur och bitter och otrevlig. Jag försöker minsann alltid vara trevlig, men det hjälper inte alltid...

Ska fråga partymannen om han kan ta kort på mig när han kommer hem, jag är färgglad och fin idag, men har inte lyckats ta nåt bra kort...

1 kommentar:

Linnea sa...

Bläk, är också helt hatisk mot com hem! Har försökt beställa telefoni i typ en vecka nu - inget funkar på "mina sidor", telefonköerna är helt sjuka och när man väl kommer fram skickar dom en vidare så man måste stå lika länge till i kö. Har mailat flera gånger men får inga svar. Hate!!!