fredag 8 maj 2009

En massa

Idag ska jag träffa BM klockan 10 och efter det ska jag och pappa mötas upp och börja fixa inför helgens renovering. Jag längtar tills allt är klart... Jag och Partymannen måste bestämma oss för lite golv, men annars är det flesta stora besluten tagna. Vi har hittat dörrbeslag till köket och hallen, assnygga, dörrhandtag till alla innedörrar, köksbänk, väggfärger (det blir stockholms vitt everywhere) kakel till köket och lister. Men det kommer säkert komma 100 beslut till man måste ta, det brukar alltid dyka upp en massa småsaker som man inte tänkt på!

Min väns barn mår bättre. Stor lättnad.

Min fina kusin/guddotter skickade bilder till mig igår på henne pappa och mig från en fest i sommras för min mammas 60 års dag. Jag blev så glad, glad för man vill ju minnas allt det fina och ljusa. Min bror, jag och Calle satt uppe halva natten efter att alla gått och lagt sig och snackade skit i mamma 'hönshus' (festhus) i Skåne. Vi är rödmosiga och rufsiga i håret, glada och solbrända.

Läste ur 'Tre Dagböcker' igår. Ingmar Bergmans fru sen 24 år, Ingrid, tynar bort i magcancer. Deras gemensamma dotter Maria, Ingmar och Ingrid själv skriver dagbok de sista månaderna. En stillsam väg mot döden. Jag vill inte att den ska finnas, men nu gör den det och då vill jag inte att den ska vara så onaturlig som den är idag. Tror att boken hjälpte mig lite.

Idag skiner solen igen och himlen är blå. Det är ljuvligt.

Ska skriva ett brev till en gammal vän idag, en vän som just nu inte vill ha kontakt med mig. Och jag respekterar detta. Men vill att hon ska få veta att jag finns kvar om hon orkar ha kontakt längre fram.

Oj. Vad mycket osammanhängade babbel det vart denna morgon. Men jag vaknade med en nästan poetisk känsla, då blir det lite som det blir.

Inga kommentarer: