tisdag 26 maj 2009

En lista

Du heter:
(egentligen) Sophie

Smeknamn:
Inga tyvärr. Alltid varit ganska sorgsen över det. Det verkar så varmt och vänskapligt att ha smeknamn.

Beroende av:
Inget speciellt. Blogga kanske :) Och just nu äts det mycket glass. Men beroende? Nej.

Vad får du oftast komplimanger för?
Just nu: för magen och kroppen. Annars: mina kläder.

Hur svarar du i mobilen?
'Hej' om jag ser vem det är. 'Sophie' annars.

Vem ringde du senast?
Partymannen

Antal timmar sömn i natt:
MÅNGA! Från 23-07!

Sov du ensam?
Ja. Tyvärr. Partymannen ligger just nu på tältsäng i vardagsrummet, iaf på vardagarna. Jag väcker honom i vår lilla säng med alla mina vridningar och vändningar på nätterna.

Brukar du komma i tid?
Nja. Ursh. Jag kunde bli bättre.

När mår du bra?
När jag är mätt, pigg och inte stressad. Och i skärgården.

Hur känner du dej nu?
Stressad över renoveringen och konstig i magen efter en nr2 på toa som var jobbig...

Vanligaste färg på dina kläder?
Ingen, använder nog de flesta rätt ombytligt. Men på vintern blir det mycket svart.

Hade du en bra kväll igår?
Nej. Det var för mycket renoveringsångest.

Rakar du benen?
Förut, nu vaxar jag.

Är du blyg?
Jag kan bli det bland vissa människor. Men oftast får jag hålla tungan i styr. Pratar på annars.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Kanske, men att få det att hålla och ÄLSKA någon är en helt annan femma.

Är du nöjd med ditt liv?
Jo. Klart att jag önskar att lägenheten var klar och jag hade en karriär att komma tillbaka till efter Parvels och min ledighet, men överlag är jag glad och tacksam.

Vad gör du i morgon?
Vet inte. Väntar på att en målaren ska höra av sig. Om det blir idag eller imorgon är osäkert. Därför har jag inte kunnat planera morgondagen. Eller denna dagen för den skull.

Vad är det värsta du vet?
Folk som inte säger som det är. Vänner som glider iväg istället för att konfrontera. Oärlighet helt enkelt.

Har du bra vänner och äkta vänskap?
Ja. Jag tror det.

Har du strumpor på dig nu?
Nej. Sitter i nattlinne vid köksbordet.

När grät du senast?
Vaknade häromnatten i en hemsk mardröm där några vidriga människor hade kidnappat våra katter och rakat dem. När vi hittade dem var de vid liv, men rakade och blodiga. Då vaknade jag av att jag grät.

Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Hyra folk som gjorde klart vår lägenhet, packade upp och ner allt och flyttade åt oss. För resten skulle jag betala av mina och Partymannens lån.

Bär du glasögon eller linser?
Jag gjorde laseroperation för ett år sen, förutom Parvel är det det bästa som hänt min kropp! Hade glasögon/linser innan.

Är du flygrädd?
Ibland.

Vad dricker du helst när du är törstig?
Vatten.

Vilken är din favoritglass?
Just nu Piggelin.
Link
Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Morgonmänniska. Fast just nu svimmar jag av trötthet vid 12-tiden...

The end!

Snodde listan från Joanna.

1 kommentar:

Joanna sa...

hahaha!
jag uppskattar ärligheten nr 2.
på rikt så gör jag det.

och mitt smeknamn på dig är alma, för jag tänker hela tiden "alma" när jag tänker på dig.