tisdag 19 maj 2009

Ihmemaa

När jag var hos BM igår var undersökningen i ett nytt rum där det här fantastiska tyget hängde i fönstret. Jag blev helt kär. Nu ska jag önska eller köpa mig några meter och göra en vacker tavla av det till nya lägenheten. Stor ska den vara! Helst ta upp en hel vägg! Oj. Måste kanske kolla om Partymannen gillar tyget oxå. Annars måste han övertalas. För det här, det här är konst i mina ögon. Får mitt hjärta att slå dubbla slag!

Tyget heter Ihmemaa och kommer från Marimekko, bilden kommer från deras hemsida.

4 kommentarer:

Anonymous sa...

Ihmemaa betyder wonderland! Kommer inte på det exakta svenska ordet.. men tyget är väldigt fint. Go marimekko!

Mia

Sophie sa...

Vilket passande namn! Det är mitt dröm-wonderland!

Estella sa...

Vilket otroligt vackert tyg! Det skulle jag också vilja ha som tavla...

kajsa sa...

Du får tummen upp för mig i alla fall finaste Sophie!
Och du förresten, du är fan i mig den coolaste och snyggaste gravida kvinnan jag sett! KRAM