torsdag 28 maj 2009

Den blomstertid nu kommit

Jag hittade den mest fantastiska blommiga klänningen på Myrorna i Gävle. Jag kan ha den nu, och efter att Parvel kommit. Hoppas jag. Blommorna är sådär ljuvligt 80/90-taliga och den ser ut att smaka blåbär, blossande kinder och insjöar. Jag tänker att en lågstadiefröken hade den på en sommaravslutning. När hon stod och lyssnade på sin första ettagluttarklass sjunga in sommaren i ljusa, gälla röster som ibland inte kom ihåg texten. Sen gick hon hem och tog ett glas vittvin på balkongen och njöt av försommarsolen. Snipp snapp snut så var sagan slut.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Tanken på att glas vitt vin på balkongen är svindlande underbar. Som jag längtar. Efter vin och öl. Vin och opastöriserade ostar i massor. Fantastiskt tyg på klänningen!

miri sa...

men, var du på myrorna i gävle? finns det där nu? sist jag var där fanns de inte men om de öppnat så jihooo!!!

förresten. superfin du var på bilden som ska till arbetarbladet.

Joanna sa...

jamen så var det ju så klart!
den hade hon på 80-talet och hon hade vita skor till jag vet precis hur de såg ut.
vita med halvhög klack.

och miri, det har öppnat!
hurra va!
de öppnade i våras, fast nu kommer jag inte ihåg. var det mars? eller en månad tidigare eller senare jag är så dålig på tiden nu den går så fort en vecka sedan visar sig vara en månad sen osv.
men det finns nu iaf.