tisdag 19 maj 2009

Sömnen och sånt

När jag skulle somna igår hade Parvel helt andra planer och dansade chacha så envetet att jag hade min jobbigaste kväll på länge. Är otroligt svårt att sova när det strålar av smärta ner i benen och nån spelar bongotrummor i magen. Tillslut somnade jag, men värre skulle det bli.

Vaknade kl 04 och kunde inte somna om. Katterna vart lite förvirrade av mitt upp och nedstigade. Jag låg och funderade så mycket att jag var tvungen att gå upp och anteckna saker som jag inte vill glömma bort. Hittade en lapp när jag vaknade som sa: Tennisbollar (till tvättning av duntäcken och annat) Glenn (vår elkille) Målaren (han skulle ringt igår men har inte hört av sig). Mycket komiskt, eftersom jag faktiskt HADE glömt bort alla tre punkterna.

Låg vaken till ca 06 och vaknade sen igen vid 07 och sen sista gången 08. Då var jag så hungrig att jag bestämde mig för att gå upp. Nu har jag ätit och funderar på att gå och lägga mig en stund igen. Ska hem till min vän Cecilia idag och hälsa på henne och lilla Harry, lite drygt 3 veckor gammal, mitt på dagen och sen ikväll träffa en annan vän som jag inte träffat på länge. Vill ha ork och kraft att fixa båda dessa möten. Måste försöka hinna hem och vila emellan dem. Annars blir det svårt...

Idag går jag in i vecka 35. Var hos BM igår och fick tummen upp för allt. Upp 1 kilo, växt 2 centimeter på magen (fast de kunde oxå bero på att Parvel flyttat sig lite, h*n låg förut till vänster ligger nu mer med rumpan mitt på) och järnvärdet hade stabiliserat sig. Finemang :)


Inga kommentarer: