söndag 10 maj 2009

Jag bjuder på en riktigt ful bild på mig själv idag



Så här glad blir man när man får loss en megastrip med gamal tapet från en vägg med 6 (!) lager tapet från 50, 60, 70, 80, 90 och 00-talet. Som nån dessutom målat och slängt upp en vidrigt ful bård på (se mäklarens bild). Det tog hela dagen, vi var minst två ibland fyra personer som ångade, skarpade, rev och pillade. Och vi är inte klara än. Work continues idag.

Mäklarens bild av rummet.


Partymannen in action.


Vi tog även tag i blandannat köket igår. När vi kom såg det ut som ovan.
När vi gick såg det mer ut som nedan.

Och vet ni vad. Jag längtar tillbaka och fortsätta jobba. Trots att det var asjobbigt.
Men så är det väl i början :)

5 kommentarer:

Anonymous sa...

Det är verkligen svinjobbigt att få ner gamla tapeter!1!! Men lika roligt som jobbigt när allt är färdigt. Lycka till med renoveringen :)

Mia

Anonymous sa...

Oj vad långt ni har kommit, roligt : )
Vi hade också aprikosfärgade väggar (tror jag det politiskt korrekta namnet är, fast jag kallar det för penisfärg...) med bård innan vi renoverade vår lägenhet. Måste ha varit det senaste på Södermalm för tio år sedan.
/annika

cruella sa...

Men amazonblått i köket är ju JÄTTECOOLT. Vad ska ni hitta på i stället?

Sophie sa...

cruella: faktum är att färgen är helt ok, men köket är för litet för den sorts färg. vi ska göra köket vitt för att få maximal storlekskänsla samt att alla våra köks-saker är väldigt färgglada så det kommer nog räcka :)

Sophie sa...

mia: nu vet jag det, hahaha :)
annika: ja, 90talet hade många underliga trender... penisfärg! skitbra namn! hahahaa