onsdag 6 maj 2009

Lite om en väska. Mest om en bebis.


Ultraljudet gick jättebra. Fick både göra abdominal och vaginalt för säkerhetsskull. Allt låg som det skull, allt var normalt och Parvel ligger strax under medelstorlek, vilket oxå är normalt. Tänkt att 'normalt' kan vara ett sånt skönt ord.

H*n är så stor där inne nu att bilderna inte blir lika bra, men vi såg minsann en massa fina delar, som nästipp och ryggrad och ett hjärta som pickade på. Inget kön avslöjades som tur var. Vi bad att hon skulle vara försiktig så vi inte råkade se, så hon sa att vi kunde blunda när hon var i vid rumpan för säkerhetsskull. Så bebisen har kvar sin hemlighet.

Sen var det Gravidyoga på Eriksdalsbadet, ett tufft pass för mig denna gång, då det var mycket ligga på rygg-övningar och jag bli lätt illamående (och får ont i svanken) av det. Efter det åkte jag, partymannen och pappa till lägenheten för att kolla lite saker inför fredagen. Det verkar som pappa tycker att vi gjort ett bra köp och det känns bra. Min pappa är mästaren på att renovera (3 stora lägenheter i Stockholm och så många hus att vi slutat räkna) så vi ska utnyttja hans kunskap och erfarenhet till max :)

Och hade fina Svenskt Tenn väskan på axlen hela dagen. Jag älskar den. Älskar.


Läs mer om mina första månader som gravid på tvarodastreck.blogspot.com

Inga kommentarer: