fredag 8 maj 2009

Barn i koppel


Hammarby Sjöstad Torsdag 7 maj kl 10.58

5 kommentarer:

Josefine sa...

Hahaha.... för inte så längsen såg jag en äldre dam vara ute med sitt barnbarn (antar jag att det var) i koppel. Alltså en sele runt överkroppen på ungen och ett koppel. Det var något av det galnaste jag sett.

miri sa...

när jag var riktigt liten hade jag också koppel, en vit lädersele. tror det faktiskt var rätt vanligt förr. fast vetefan vare gör med ungens psyke.

Estella sa...

Hej! Jag ville bara säga att jag har länkat till dig i ett inlägg idag. Har varit och köpt sådana trikåsjalar...

Sunflower sa...

När jag var liten fanns det inget sådant där jag kommer ifrån, men tror att det hade uppskattats av dem som fick ta hand om mig då jag hade för vana att slita mig loss utan minsta förvarning och ge mig ut på gatan. Så antingen var de på helspänn eller så höll man mig riktigt hårt i handen. :)

Nostalchic sa...

Tanken med koppel har slagit mig flera gånger när man är ute med en vild och galen treåring och man aldrig riktigt vet om hon ska springa rakt ut i gatan om hon ser en hund, katt eller bebis vilket står högst upp på önskelistan just nu. Jag måste säga att jag varken vill ha katt hund eller en ny bebis för tillfället. På hennes dagis har barnen en lång tygorm med handtag för alla barnen som de håller i när de är ute på promenad. Det ser otroligt gulligt ut.