torsdag 14 maj 2009

Inget Matthew Williamson för mig

Vet ni vad?
Jag hade tänkt att gå ner till HM till kl 10.00 och nopra åt mig två fina strandplagg. En gul sarong med fåglar på (som jag inte kan hitta en bild på just nu tyvärr) och denna:



Men jag har ångrat mig. Just nyss. I duschen. Tiden jag skulle spenderat på HM ska jag istället lägga på att ta ut Sigge på bakgården, det gör honom så glad. Och pengarna jag sparar ska jag istället spendera på Emmaus barnbutik på Götgatan (om jag hittar något). För jag har ju redan så himla mycket fina kläder. Och bebisen har ju faktiskt nästan ingenting (förutom alla ärvda plagg som fina vänner och gulliga mamma ska ge mig och presenterna från andra fina människor jag redan hunnit få). Inte för att jag är en självuppoffrande, perfekt och fin människa och blivande mor utan för att Emmaus helt enkelt är mer Jag än Matthew Williamson.

5 kommentarer:

Anonymous sa...

Klokt beslut att skippa kön för att köpa kläder. Hur roligt det än är med kläder och hur bra man än mår av att känna sig fin så är det att överdriva att köa för att handla på H&M. Har inte stått i kö själv för någon av HM's designsamarbeten och är i efterhand glad för det. Har sett på TV hur folk trängs, slåss, river och sliter för att komma först. Jag mår nästan lite illa av sånt, det känns inte rätt på nåt vis. Trots att jag har en enorm garderob själv och äger 10 kappor, jag vet inte hur många par skor, så går min shopping-gräns vid hysterin runt H&Ms designsamarbeten. Så en eloge till dig som väljer Emmaus idag.

ps. om du ändrar dig så finns MW's kollektion fortfarande att köpa på HM.com
/annika

Johanna - MyShoebox.se sa...

Jag var faktiskt in på H&M för att kolla in kollektionen, men väl där så fastnade jag knappt för nåt...

Anonymous sa...

Gillar ditt tänk jättemycket.
Kram till dig och parveln.

Anonymous sa...

Bra Alma,skönt att läsa din blogg,du är alltid dig själv och följer ditt hjärta och inte de andra superhypade trenderna som alla andra ängsliga modebloggerskor

Sophie sa...

annika: ja, hysterin i sig är rätt avtändande.
johanna: haha, ja så kan det gå.
anonym 1: tack snälla. och kram right back at ya!
anonym 2: Vet du att det kan vara den finaste komplimangen jag fått. tusen tack.