tisdag 28 juni 2011

Uppdatering

2-åringen: Pratar som attan, 3,4,5-ordsmeningarna avlöser varandra. Hon sjunger massa sånger och lär sig snabbt nya. Hon skrattar mycket och tycker mycket om när man busar och bär och slänger runt med henne. Det råkar vara något jag gillar oxå, så det gör vi så mycket vi kan. Hon är inte bara Pappig längre, utan Mammar sig lite ibland oxå. Det gillas! Hon är i en lugn period där det mesta funkar ganska bra. Äter ok, sover ok och verkar vara nöjd med livet i allmänhet.

3månaders bebisen: Pratar som attan, dock är det ingen som förstår vad han säger. Han språk är nånting mittemellan sång, skrik och bubbel. Han sover fortfarande i egen säng första passet (av vilket jag är upp större delen av) och hos mig efter det. Funkar mycket bra. Dock är han inte så där lätt sövd som Elsie var i samma ålder. Ett tag gick det att vagga en (ibland lång, ibland kort) stund, men just nu måste han ammas till sömns. Han äter lite olika, lika olika som han sover. Igår sov han två långa pass och ett par korta, och åt däremellan. Idag har han sovit 2 halvtimmes pass och ett 1-timmes pass och ätit en massa (beror nog på värmen). I vanliga fall blir han grining när han sover för lite men idag har han faktiskt varit på ett riktigt mysigt humör hela dagen. Lekt under sitt nya babygym i långa stunder (Hurra! säger mamma som hinner ätakissalagamatlekamedElsieslappa). Han kan nu medvetet röra vid björnarna på babysittern! Eller slå till saker som hänger ovanför honom med fötter och ben. Tar tag i mina fingrar och drar in dem i munnen! Även gosiga filtar åker in i munnen. Mycket roligt!

(Det här har jag nästan gjort för mig själv eftersom jag är så dålig på att skriva ner sånt här. Men visst vill man skryta lite om sina fina barn oxå.)