torsdag 16 juni 2011

Jag gillar Dagens

Alexandra är bra på mycket. Blogga tex. Jag gillar hennes Dagens. Jag gör en. Inte lika intressant som Alexandras, men roligt ändå.


DAGENS VILL HA:
En fotmassage (eller helkropps när man ändå är igång)
DAGENS KLÄDSEL: Lång gråsvart randig kjol, lila linne. När jag går ut lägger jsg till; rosa skorna (se nedan) och svart kofta plus gråa fuskskinnjackan
DAGENS SMINK: Inget. Faktum är att jag inte sminkat mig sen Helge föddes mer än enstaka tillfällen och jag känner mig ganska snygg än då (vilken rimmar konstigt med mitt allmänna humör...)
DAGENS FRISYR: Same, same. Uppsatt med nedkammad lugg. Gillar det.
DAGENS HÄNDELSE: Johan fick väcka Elsie!
DAGENS LÅT: Ingen musik, mummel a la P1 i köket.
DAGENS PLANER: Inga. Hade tänkt åka till Skärholmen och leta tyger, men insåg att jag nog ska VILA VILA VILA. Så jag gick raka vägen hem efter dagislämningen. Och Helge sover än! JOY!
DAGENS SAKNAD: Energi.
DAGENS DUMMASTE:
En person som smitit (?) från betalningen av två stycken Ugglalala har fortfarande inte betalat. Ska berätta mer om detta senare.
DAGENS SJUKA: Ont i käkmusklerna.
DAGENS DROG: Shopping och att sy. Båda måste jag ta de lugnt med. Framför allt shoppingen.
DAGENS ROLIGASTE: Vet inte. Hoppa nåt skoj händer under dagen. Lite knäppt att göra 'Dagens' på fm med andra ord...
DAGENS FAVORIT: Mina nya skor...
DAGENS KÖP: Inget tror jag. Eller ev går jag till Ica sen. Kanske köper nåt onödigt då. Som torkad frukt eller nåt.
DAGENS HUMÖR: Okej. Lite trött, men okej.
DAGENS ORD: Vila.

5 kommentarer:

Arne sa...

Vad skulle du sommarprata om Sophie om du fick chansen?

Sophie sa...

Intressant fråga! Låt mig fundera en stund! Vad skulle du prata om?

Arne sa...

Det kanske är lite väl uppenbart men jag skulle prata om hur det är att vänta barn, att förlora ett barn i magen, att bli felbehandlad och behöva ta fighten med försäkringskassan vid sjukskrivningen. Att vänta barn igen och föda ett mirakel. och glädjen med det.

Det är vad jag skulle kunna prata om. Alla bara pratar om sin barndom... vem bryr sig? ;)

Sophie sa...

Det programmet skulle jag lyssna på! Kan du inte berätta/skriva ner din historia ändå? Tror att många skulle läsa/lyssna!
Och nu vet jag mitt ämne, som intill ditt verkar ganska meningslöst, men ändå är viktigt, Avundsjuka och självförtroende hos unga flickor som sedermera blir vuxna kvinnor...

Arne sa...

Äh, det verkar inte alls meningslöst, utan meningsfullt! Intressant! :) Min historia är nedskriven så gott som...