tisdag 7 juni 2011

En något sen lista

När fick ni reda på att du var gravid?

Mitten av juli tror jag det var. Vi var på landet, jag kände mig svullen och konstig, men var inte säker. När vi kom hem gjorde vi testet som visade två röda streck.

Var det planerat?

Ja, dock gick det lite fortare än vi trodde. Ja, faktum är att det gick på första försöket. Galet.

Mådde du illa under graviditeten?

Ja, tyvärr hela resten av sommaren. Vilket var hela vår gemensamma semester. Började gå över i september.

Hade du mycket foglossning?

Nej, ingen alls.

Hade du någon hormonrand?

Ja, och den är fortfarande kvar...

Fick du bristningar?

Ja, lite här och var på magen. Inte skitmånga, men ändå.

Vad trodde du att det skulle bli för kön?

Pojke. Eller trodde och trodde. Jag gissade.

Vad ville du att det skulle bli för kön?

Spelade ingen som helst roll, över huvudtaget.

Hade du några speciella cravings?

Nej.

Vad gillade du för mat?

Det mesta, som vanligt.

Någon maträtt du avskydde?

Nej.

Hade du halsbränna?

Nej.

Behövde du kissa ofta?

Nja. Inte så det störde.

Hur mycket gick du upp?

Vet ej exakt, ca 15 kg tror jag.

Är du nöjd över din graviditet?

Ja, det hade varit kul om man slapp må illa i början och hade lite mer energi och rörelsemöjligheter mot slutet. Men annars får jag vara nöjd.

Var du rädd för förlossningen?

Nej. Spänd och förväntansfull. Men aldrig rädd.

Inga kommentarer: