torsdag 23 juni 2011

Tragikomik åtminstone?

Ja. Det spöregnar säkert hos dig oxå, så det känns onödigt att kommentera. Men nu kom det med ändå (vädernörd som man blir varje sommar).

Idag ska vi åka till landet över midsommar. Ev tjuvar göras sig icke besvär, allt av värde följer med (och det är inte speciellt mycket saker som är av ekonomiska värde hos oss). Min kusin med familj från USA skulle ha kommit i lördags för att fira midsommar och stanna 3 veckor. De har inte varit här på ca 5-6 år. Sist de var här var hon gravid med första barnet, William, nu har de en till, Keeland. De har alltså inte träffat nån av våra barn. Och jag och min bror växte upp tillsammans med mina kusiner på landet om somrarna. Men pga av passförnyelseproblem (hon har inte amerikansk pass utan spanskt, long story) så har de fortfarande inte dykt upp. Länge hoppades vi att de skulle bara bli ett par dagar försenade, men nu är det dagen innan midsommar och jag har inte hört ett ljud. Så nu måste jag ställa in mig på att de inte kommer, vilket känns så tråkigt. Jag har sett fram emot detta i mer än ett halvår. Men, men. Inget att göra. Midsommar blir trevligt ändå. Alla i familjen är lätt förkylda (utom jag lustigt nog) och det regnar. Men, men. Inget att göra.

Fan. Jag bestämde innan jag började skriva inlägget att jag skulle sluta negga. Att alla är trött på mitt neggande nu och vill höra lite glada tongångar. Och nu sitter jag här och neggar igen! FAN.

Okej. Nu tänker vi positivt. Midsommar, sill och öl. Gott! Lite sol, lite bad kanske!? (Inte imorgon då, traditionen säger att det ska regna på midsommar men vara ok dagen efter)

Ja, på en gång blev inlägget meningslöst och mesigt.

Nej. Jag får hålla mig till negging. Det kan ju om inte annat bli tragikomik?


den första bilden som dök upp när jag googlade 'midsommar'


uppdatering: Nä fy fan. Nu gick jag in och läste en av de stora bloggarna och fick positivietsoverload. Allt var så jävla gölligt och härligt och solen skiner (fast än de regnar) och TJOFADERITTAN.
Urk.

Jag måste bli en bättre människa.
Måste unna människor att ha de ljuvligt och glättigt.

Jag måste bli en bättre människa.

Jag måste bli en bättre människa.

Jag måste bli en bättre människa.
Jag måste bli en bättre människa.Jag måste bli en bättre människa.Jag måste bli en bättre människa.Jag måste bli en bättre människa.Jag måste bli en bättre människa.Jag måste bli en bättre människa.Jag måste bli en bättre människa.Jag måste bli en bättre människa.Jag måste bli en bättre människa.Jag måste bli en bättre människa.Jag måste bli en bättre människa.

7 kommentarer:

cruella sa...

Bättre och bättre vet jag inte. Men mer tillfreds. Inte slåss mot väderkvarnar, eller för all del bara väder. Ups and downs. Du har ju alla grunderna - schysst snubbe, två friska ungar, hälsan. Jobba därifrån.

Ord och inga visor, glad midsommar med eller utan regn.

sessy sa...

äh! det måste du inte alls. Om det regnar så regnar det. så det så.

AnnaBanana sa...

en anledning till att jag gillar din blogg är för att du är ärlig och inte bara visar upp en sockersöt yta som så många andra bloggare gör. jag gillar att läsa om de tråkiga, negativa delarna av livet, en blogg där allt är puttinuttigt och gulligt hela tiden är så ointressant och opersonlig.

bea sa...

jag tror du måste ändra attityd. du gnäller i alla fall väldigt mycket i den här bloggen.

Sophie sa...

cruella: sant jag har grunderna och är väldigt glad över det. men ibland är livet grått ändå. det går upp och ner som sagt :)
sessy: kunde inte sagt det bättre själv.
annabanana: glädjer mig väldigt över denna kommentar från dig, eftersom jag själv får lite sockerchock av allt gullgull och megamys som det bloggas om ute i landet. ge mig mera verklighet lixom. du och jag annabanana! det är för dig jag bloggar ;)
bea: jo. jag har gnällt rätt mycket sista tiden. det kan bero på ATT JAG MÅTT JÄVLIGT DÅLIGT. men jag kanske ska lägga locket på och blogga om mina gulliga små tussilmull dagar som jag ägnar åt att kamma mina barns hår, odla ekologiska grönsaker att göra barnmat av och älska med min man. så ändra attityd är kanske väl menat, men jag kommer inte sluta gnälla ändå. jag ljuger inte om hur jag mår. punkt.

Yevonde sa...

Men jisses! Bloggen är ju en ventil. Så ventilera! Ut med det. Bloggläsare kan väl sluta läsa ifall de inte vill höra. Jag tycker det är bra mycket bättre att du öser ur dig så mycket du bara kan här, det innebär ju kanske mindre irl. Så kör hårt. fast jag blir ju förstås ledsen för din skull att du mpr dåligt, hoppas att det vänder strax. Kram!

Unknown sa...

Y: jag håller med dig. undrar ibland varför de som inte gillar klag läser här. gå in och läs blankens eller underbaraclara om ni vill ha mys lixom!