tisdag 14 juni 2011

Sömn föder sömn i all ära...

Samma visa idag som igår. Han sover en halvtimme, sen vaknar han. Jag bestämde mig för att prova att lägga honom efter så lång tid som han sovit. Det funkade inte heller. Så jag låter honom vara vaken. Han blir då övertrött. Igår kväll skrek han i en timme för första gången sen han var 5 v och han hade nån 'fas'. För att han var övertrött!

Mitt behov av att vila och vara hemma går inte att kombinera med hans sömn just nu- freakin irriterande... Jag borde gå ut och gå med honom men mina ben är gele. Tur att Johan kommer hem tidigare idag pga en badrumsrenoverings grej. Igår skulle han gått på möte på kvällen men som den fina kille han är insåg han att jag höll på att gå i tu och kom hem.

Men jag får ignorerar gelebenen och ge mig ut. Inte kommer det funka med Es hämtning heller. Jävla helevets skit. Varför kan jag inte bestämma själv när jag vill hämta mitt barn?????

6 kommentarer:

Jenny sa...

Får du inte ens hämta henne tidigare?? I så fall kan du ju ta H på en promenad och sen gå till förskolan. Inte för att det blir enklare att vara trött + ta hand om trött bebis + roa 2-åring... Men då har du i alla fall alla hemma.

Anonym sa...

Man får ju hämta när man vill. Men inte efter kl 15:00. I stockholm är man generösast i hela landet vad det gäller syskon och förskola.
Vet hur det kan vara har haft ett och ett halvtåring + kolikbebis. Men då gick inte min stora på förskola. Jag låg med barnen på golvet och lekte så fort jag hade en chans, då fick man lite vila mellan skrikandet.
/ Maja

I sa...

Det suger lite att man inte får välja tider själv. Jag skulle gärna börja tidigare och hämta tidigare. Då skulle Stefan kunna lämna och jag sova på morgonen.

På nya förskolan i Nacka får b bara gå 25timmar i veckan men vi får välja tider själva.

cruella sa...

Hade ni inte någon idé om att ansöka om heltidsplats för att du även jobbade under f-ledigheten (ugglalala)? Det är

Sara sa...

Är det helt kört att förlägga de 6 timmarna som Elsie får vara på förskolan på nåt annat vis, som funkar bättre med Helges tider (om de är regelbundna, vill säga)? Jag är förskollärare inom Stockholms kommun och på mitt jobb försöker vi möta familjernas behov så gott vi kan. Det innebär t.ex. att en familj där mamman är föräldraledig har sitt barn på förskolan 8-14 (pappan lämnar på väg till jobbet) istället för 9-15. Kanske något att ta upp och fråga om? Hoppas ni får semester snart och kan hänga hela familjen och dela på det jobbiga!

Sophie sa...

s: jo, jag ska prata med dem. får hoppas att det kan möta mina önskemål.
cruella: japp, har skickat iväg ett brev om detta, men ej hört något. ska ringa imorgon.
i: sugit att 'förlora' 5 h men skönt att få välja helt själva!
maja: jag vet. jag vet jag VET jag ska vara så j*vla tacksam att stockholm är så 'generöst'.
tungt för dig, jag hade inte pallat.
jenny: nja, det är klart jag får, men det hjälper oftast inte speciellt mycket tyvärr...