måndag 13 juni 2011

Sova nåt eller?!?

En halvtimme här, en halvtimme där. Så sover han idag. Han har såna här dagar, och så har han dagar när han sover 2-3 timmar i stöten med korta vaken-perioder som främst går ut på att äta och babbla. Igår var en sån dag och eftersom Johan var ensam stora delar av dagen är jag glad för det. Men jag hade verkligen behövt en sån dag idag, jag oxå. Men nej. Han vaknar efter en halvtimme och det finns inget jag kan göra åt det. Nu har jag just fått honom att somna i vagnen eftersom Elsie ska hämtas kl 15. Tyvärr vet jag att han kommer att vakna just då eftersom han vaknar efter prick en halvtimme. Det är nåt inbyggt. Elsie var likadan. Dessutom kommer han vara hungrig då, så jag får gå raka vägen istället för till parken och leka med Elsie.

Ja, man kan sammanfatta det med att den här jävla dagen sög. Hoppas imorgon blir bättre.

3 kommentarer:

Joanna sa...

what the hell!
jag kräver att få komma tillbaka på din blogglänklista, du älskar mig ju!

och om sömn: det suger.
varför är det som svårast att ta det lugnt och sova, när man som mest behöver det?
varför ska det måsta gå så långt?
men vem kan vila när det finns tusen saker som alltid borde göras.
hoppas du får tillbaka energin snart.

Sophie sa...

MEN SHIT! Jag trodde du var på min länklista! Vilket FATALT misstag! du måste glidit ur när jag bytte namn! AAAAAAA FÖRLÅT! jag älskar du juh, som du säger!

Anonym sa...

hoppas också du får en bättre dag i morgon :)