lördag 20 juni 2009

Sill-Britt, bloggfotografering och jättar



Solen skiner och det regnar. Det är midsommarafton i Stockholms skärgård.


Vi satt under en blå pressening hela kvällen. Det var mysigt, men alla fick lite underlig hudfärg.


Det åts sill. Jag älskar sill. Speciellt brännvinsill. Till det ska det vara potatis, massor av gräddfil och nubbe. Jag drack såklart ingen nubbe och det blev heller ingen brännvinsill. Däremot hade pappa fru gjort egen inlagt sill som var grymt god och gav henne smeknamnet Sill-Britt. Sen berättade pappa att han var kär i en flicka när han var liten som hette Sig-Britt, då blev det ännu gulligare.

Mamma drack öl i stället för nubbe.
Jag tyckte det såg ut som en jätte som drack människoöl.

Jag hade en ljuvlig klänning från Indiska. Jag bad min bror ta några foton att lägga upp på bloggen, men faktum är att det är en konst att ta bilder där plaggen syns bra och fejset på modellen (om hon/han inte är modell) inte är apfult. Han kan fota, men inte blogg-fota. Det här är de två bästa. Och då ser man inte klänningens storhet. Dessutom hade det hunnit bli kallt och jag satt på mig stumpor. Det var finare utan strumpor. Men det kan jag inte beskylla min bror för.

Å så fixa håret...

Fler foton från dagen kommer.
Bland annat ett på mig i en rullstol... hmmm...

1 kommentar:

Linda sa...

Följer din blogg med spänning på vad det är för lite gry som bor i din mage. Rullstolsbild...är du på väg till sjukhuset för att föda? Eller har du snavat olyckligtvis?
Hoppas på det föstnämda.
Önskar fortsatt trevlig helg!
// Linda