söndag 14 juni 2009

Inget för den lättäcklade

Efter mailet gick jag och la mig och blev ledsen. Började gråta. Partymannen vaknade och tröstade så bra och fint. Han sa att nu får jag inte jobba mer. Och att jag inte ska oroa mig. I korta drag. Och mycket bättre.

Magen kändes konstig när jag äntligen somnade kl 06. Jag hade varit lite lös tidigare på natten. Men inte så farligt. Men. När jag vaknade vid åtta imorse bubblade det högt och tydligt från magen. Och ser man på, värsta diarrén. (Ja. Jag säger ordet rakt ut, förfinar inget. För jag skäms fan inte. Alla bajsar, alla får diarre.) Så nu har jag sprungit på toa hela morgonen. Partymannen gick och handlade lite innan han gick iväg till lägenheten för en stund sen. Jag ska inte dit idag. Det är som om min kropp inte litar på att jag stannar hemma om jag inte tvingas... och nu kan jag ju inte gå nånstans...

Nu ska jag sova mera, kolla på Heroes och sen fortsätta vila.

Fast först: toaletten. Igen.




5 kommentarer:

Joanna sa...

och jag vill ju inte stressa dig mer i att bäbisen skulle komma redan nu.
med alla långa listor som finns kvar på vad ni har att göra.
men när jag läste diarré blev jag helt darrig i kroppen av spänning, jag har ju hört talas om hur kroppen gör sig av med allt när det är dags för förlossning.

men kanske var det bara vanlig förstoppning som släppt?
kanske får jag internet-snusa bäbis först om några veckor.

bra att du vilar iaf, bra att partymannen har de lugnande orden mitt i natten.

Anonymous sa...

Veckorna innan dagen D bildar kroppen massvis av hormoner som förbereder kroppen för det som komma skall. Det gör bla att matsmältningsprocessen snabbas på, in och ut på en gång så att säga. Hela de nedre regionerna av kroppen laddar för förlossningen. Fogar börjar lösas upp, bebisen lägger sig till rätta och kroppen har bara ett stort mål i sikte.

Å är det dags nu så är det för att bebisen har bestämt att det är så.

/Annika
ps Jag var lös i magen i 2 veckor innan det var dags att föda.

Anonymous sa...

Jag var också lös i magen några dagar innan även om inte jag födde normalt och jag inte vet när hon skulle ha kommit egentligen, men lös i magen var jag iaf några dagar innan snittet.

forandringen.blogg.se

miss Mia sa...

jag vet PRECIS vad du menar med magen. Magsjuka är inget kul, hade det tidigare i våras. DIn beskrivning är så sann. Sitt itne för mkt framför tv:n eller nätet bara, det gör en ännumer illamående..
Krya på dig!

Sophie sa...

joanna: jag veeeeeeet... men nu har jag lugnat ner mig. får hoppas att det hjälper.
annika: jag drömde att jag träffade dig inatt!! och jag hoppas att jag två veckor på mig, det skulle passa väldigt fint :) fast nu är det ju inte jag får bestämma tyvärr...
anonym: då var hon nog redo att komma ut snart... precis som min bebis börjar bli.
mia maria magadalena: fast det här är ingen magsjuka som tur är, utan en släng av nåt annat. se dagens inlägg för en lista på de misstänkta...