söndag 14 juni 2009

Mail till vän jag skrev i natt

klockan är 04.41 och jag har varit vaken sen 2.30. jag har ont i magen och mår lite illa. jag kan inte ligga på vänster sidan. dessutom har jag molande mensvärk (som jag haft ett par dagar nu) och -det här får man inte säga- jag vill inte föda idag.
jag ligger i sängen och tänker på allt som är kvar att göra, på hur det ska gå, på flytten och om vi kommer kunna bo där. det är så JÄVLA jobbigt. jag kan inte slappna av. jag är trött, men hur jag än försöker ANDAS och SLAPPNA av så ser jag bara lister som ska på plats, fönsterlister som ska målas, ett kök som inte går att vara i med ett rör som läcker, golv som ska läggas och alla andra problem. och jag känner att jag faktiskt inte har tid att inte hjälpa till. jag vill ligga still så att bebisen inte kommer men om jag inte gör det som måste göras så blir det inte gjort och då hinner vi inte klart. jag vill bara betala någon som gör klart allt nu. här, ta mina surt sparade pengar och MÅLA KLART OCH FIXA KÖKET NU!!!!!!! men det kommer inte att hända... jag vill att nån annan ska fixa allt jobbigt så j och jag får ligga och mysa och klappa på magen och prata om bebisen...

ursh det är deppigt att vara vaken mitt i natten när de regnar, jag hoppas jag är gladare imorron.

Inga kommentarer: