torsdag 11 juni 2009

å. jobbigt.

Jag trodde vi hade kirrat en golvläggare, men det visade sig att han inte kommer till Stockholm förrens tisdagen efter midsommar, då vi trodde att han skulle kunna börja. Det kan han visseligen, men då har han inte sett lägenheten innan och inte kunnat ge ett riktigt pris! Och jag gillar inte att inte veta. Han skulle återkomma i eftermiddag med en ca pris på de 19 kvm (kök och hall) som ska göras. Men han kan ju komma på plats och säga att 'nej, det här blir si och så mycket dyrare...' och jag gillar inte den osäkerheten. Så nu letar jag i blindo igen efter en golvläggare. Som kan göra det vitt. Skitjobbigt och jättestressade. Jag som äntligen hade fått nåt att glädjas åt, kunde känna att lägenheten kanske kommer hinna bli klar....

Känner du till en bra klinkers-golvläggare som du kan rekommendera? Låt mig veta bums. Och nej, vi vill inte lägga det själv. Jag har redan fått det geniala förslaget. Tack.

Å. Ångest.

Uppdatering: Har nu via fejjan hittat en till golvläggarkille och genom fina bloggläsaren Annika fått ännu ett nummer att ringa. Tack gode gud (?) för internet :)

Paniken borta.

4 kommentarer:

Anonymous sa...

Kan rekommendera firman som lade vårt köksgolv, familjeföretag, vitt och de faktuerar. Skall jag maila uppgifterna? Har sitt kontor i Johanneshov. Hur trevliga som helst
/annika

linnea sa...

hej! jag har läst din blogg ett tag. vet inte hur jag halkade in här. men jag gillar den. jag ville mest visa lite stöd i renoveringsångesten. Jag har själv nyss flyttat, bara till en hyresrätt, men vi har kartonger överallt och det är jobbigt att bo i ett kaos. Så jag hoppas att det löser sig tills flytt och bebisdags. /linnea

Joanna sa...

jag och min kära pratade i dag om internet.
om hur många i dag vill måla upp internet som grunden till mkt ont för unga i världen.

och så pratade vi om hur vår ungdom var, hur lite internet vi hade då, och hur mkt vi hade kunnat ta del av om internet varit lika lättillgängligt då som nu.

det kommer mkt ont med internet, men det kommer fan så mkt mer bra saker med det.
du till exempel.

kajsa sa...

Hurraflr att golvet löser sig och hurrahurra för att det kommer bli så himla bra när alla bebisar, kajsor, Sophior osv. är på plats i nya hem och allt. Shit. Jag är så pirrig och glad i kroppen över lägenheten att jag vill studdsa. Alltid lika trevligt att prata med dig på telefon dessutom Sophie. Du är sötast av de söta! Och som sagt, INGEN stress med att städa och flytta ut allt minituöst till den första juli då vi ändå inte kommer att stå med sakerna redo att flytta in exakt då. Så ta det lugnt och ta det i lagom takt. Vi gör det här tillsammans och från båda sidors bästa. KRAMAR!