tisdag 30 juni 2009

Mera kropp


Igår var jag möjligtvis lite för aktiv (har svårt att vara stilla ibland) och målade köksskåp på förmiddagen, åt lunch med Mamma ute i Nacka på dagen och satt sen på balkongen med min kusin och pratade hela eftermiddagen för att avsluta kvällen med en lång och rolig middag hemma hos Pappa med mat och skratt. Klockan 11 gick vi och la oss och jag mådde fint. Klockan halv 2 vaknade jag och mådde illa. Klockan 2 kräktes jag första gången. Gick och la mig. Kunde inte somna för att jag mådde illa och väckte finaste pojkvännen på jorden som klappade och tröstade. Klockan halv 3 gick jag upp och kräktes igen. Parvel bökade som 17 hela tiden. Vi gick och la oss och låg vakna ett tag, fick tröst och kärlek och uppmuntran från J. Somnade tillslut. Vaknade ett par gånger under morgonen, hade sjukt ont i halsen av allt kräkande, men lyckades somna om varje gång. Vid kvart i 8 vaknade jag ordentligt. Ont i halsen och svag, men ok. Nu ska jag spendera hela dagen i soffan framför TV och dator hemma hos Pappa medan han och J är i lägenheten och fixar och donar och grejar. Imorgon är det meningen att vi ska kunna flytta in. Det går nog bra. Jag oroar mig inte. Fokuserar på mig själv, att jag och Parvel mår bra.

Kroppen är konstig.

2 kommentarer:

Joanna sa...

men usch din stackare jag tycker alltid att det är lite extra ynkligt när man måste kräkas mitt i natten.
när alla andra sover och har det gott.
och man själv, i sin ensamhet, hulkar på toaletten.

att du inte kan ta det lugnt hela tiden förstår jag, man blir lite knäpp av att vara så stilla.
särskilt kan jag tänka mig, om man som ni har så mkt som ska bli gjort.
men med hot om kräk kanske kan göra att du ligger i soffan resten av tiden.

varje dag tänker jag på dig, är det nu hon ligger och krystar?
är det nu hon har en bäbis?
ih ih spännande spännande.

Sophie sa...

ja, natten är värst... det var jag väckte mannen 2a vändan. jag pallade inte en vända till själv... nu ligger jag i soffan med tråktv och datorn. och tar det lugnt :)