torsdag 11 juni 2009

Ett lager spackel

Första lagret spakel kladdades på i tisdags. Idag tror och hoppas jag att de kanske börjat måla. (Jag gillar spaklets gråa färg. En dag skulle det vara kul att ha gråa väggar. Men inte denna gång, nu ska det bli vitt-VITT-VITT!) Jag kommer nog inte iväg till lägenheten förrens på lördag, då det ska läggas golv och målas inuti skåp av blandad sort. Partymannen, mammas man och min bror ska lägga golv. Jag kan inte böja mig fram så jag och mamma kommer nog måla. Och nästa vecka kommer jag börja packa ner lägenheten medan Partymannen är på jobbet. Förhoppningsvis med hjälp av mamma. Den 27de åker flyttlasset...

En igensatt dörr. Bort-trollad...!

2 kommentarer:

Josefine sa...

Ni är verkligen überduktiga som håller på så enträget! På det sättet kan det kanske vara bra att ha tidspress så att allt blir gjort. Vi har tragglat i snart ett år med vår lägenhet - bara sovrummet kvar nu. Ni har gjort lika mycket som vi gjort nu *skäms lite*. Det har varit något för frestande att gå och ta en öl på fredagen och äta långsam frukost på lördagen än att spackla och slipa. Men nu är det all work and no play.

Sophie sa...

tack miss m! vi må vara duktiga, men så har vi heller inget liv just nu. min älkling bara jobbar, renoverar och på vardagskvällarna är det inte direkt party hemma... så ert sätt må ta tid, men är säkert mysigare. vårt sätt är effektiv, men jobbigt. å andra sidan bara för en kort tid. snart är vi faktiskt klara... :)