fredag 5 september 2008

Splittrad?


I mitt fönster, invid mitt skrivbord står några av mina favoritböcker. Såna man kan bläddra i och bli inspirerad av. Den längst till höger tog jag fram i imorse när jag hade en riktig svacka. Jag stoppade in handen på nån sida och så här stod det;

När du ser tillbaka kommer det finnas saker som du ångrar.
Du tog fel beslut.
Fel.
Du tog rätt beslut.
Livet handlar om beslut.
1. Ska jag ta den praktiska bilen eller den snabba bilen?
2. Ska jag studera eller skaffa ett jobb?
3. Ska jag ha vin, öl eller mineralvatten?
Vilket beslut du tar, tar du det enda möjliga.
Annars skulle du ju tagit ett annat.
Allt vi gör, väljer vi.
Så vad finns det att ångra.
Du är den människa du väljer att vara.

Hämtat ur Paul Arden's 'Vad du än tänker, tänk tvärtom'


Ja. Så är det. Och ett långt samtal via skype med A senare kändes allt mycket, mycket bättre. Jag har en plan. Och de beslut jag tar är de enda möjliga. Annars skulle jag ju inte ta dem.

Inga kommentarer: