fredag 19 september 2008

Hos mamma

Klickitiklicka på bilderna för bättre vy...

Sovit hos mamma två nätter nu. Mamma bor i en villa idag, med sin man och min 11åriga lillebror. Men när jag var liten bodde hon bland alla knarkare på Katarinabangata på Söder med mig och min pappa. Varje gång vi pratar om Söder eller hon är hemma hos mig på Söder berättar hon hur hemskt det var med kanyler i trapphuset och knarkare på vinden på det mindre glamourösa slutet av 70-talet på Södermalm. Hon säger att hon aldrig hade kunnat tro att det skulle bli så 'rikt' här. Och knarkarfritt. Nu är det ju inte bara rika som bor här (jag är inte rik) och knarkare finns det fortfarande (men det syns inte lika mycket). Och tur är det. Vi har ju redan ett Östermalm. Det behövs inte två. (Men ursh va nära vi är. Sluta sälja ut alla förbannat nödvändiga hyresrätter era pengastinna maktgalna FREAKS!)
Oj. Det enda jag ville säga med det här inlägget var egentligen att 1) Jag och Partymannen är nära ett lägenhetsbyte igen. 2) Jag har skrivit på anställningsavstal idag och är from måndag ej arbetslös längre. Hurra! 3) Mina kläder idag kommer från HM (sjal), GinaTricot (kofta), Dorothy Perkins (klänning), Återvinnarna (skärp), Beyond retro (vita pumps). Fast sen bytte jag till Converse för det är en sån förbannat jobbig backe ute hos mamma.
Det var egentligen allt.

4 kommentarer:

Anonymous sa...

bra rutet!
/araminta may

Little Peaché sa...

Sv: Tack! Den jumpsuiten får mig att se ut som en jättebebis men i love it! Och angånde kommentarer så vill jag ha feedback. Det är ju dels bekräftelse men dels så man vet att man gör något som påverkar någon annan! =)

Hoppas allting går bra med lägenhetsbytet. Vad händer med din gamla lägenhet?

Kram på dig

Att ha det gott sa...

JISSES så snygg du var idag

Sophie sa...

araminta may: tack!
lilla peache: det är ett direkt byte så han som bor i den lägenheten vi vill ha flyttar in i vår :)
att ha det gott: TACK!!!