torsdag 25 september 2008

För en natt var hon min

Min vän SJP
Inatt drömde jag att jag och SJP vart kompisar. Vi gick omkring i en stad som liknade London och pratade. Vi kände inte varann innan så vi hade massor att prata om. Vi stötte på en fan som målade tavlor till SJP och skickade eller kom hem till henne med dem. Nu hade hon med sig en stor tavla inlindad i papper. Det syntes att SJP började tycka att det var jobbigt och jag tänkte ’vilken tur att hon inte tror att jag är ett jobbigt fan-hon verkar vilja hänga med mig!’ Det galna fanet (ett stor kvinna i 30årsåldren med svarta båga och svart kostym) fattade inte att det var lite too much och skrek efter SJP att hon inte behövde betala för tavlan men hon fick bjuda på en drink. SJP himlade med ögonen och tittade menade på mig. Och jag kände mig helt lycklig och utvald. Så himla larvigt, men helt sant. Och så är det väl. En del kvinnor är så underbara att man drömmer till sig en vänskap. På sätt och vis är det jag som är det galna tavel-fanet. För om SJP visste att jag drömde om henne skulle hon nog tycka att det var lite creepy. Så säg inget till henne. Tack.

1 kommentar:

sarah sa...

haha, ibland finns det inget mer underhållande än drömmar