lördag 27 september 2008

Bättre köpa nya?


Mina fina Beyond Retro läderstövlar är trasiga inuti och skomakaren skrattade åt mig när jag frågade om han kunde laga dem. 'Bättre köpa nya! sa han och skrockade. Så jag åkte in till Drottingatan igår efter jobbet. (Helt j*vla sjukt. Dagen efter lön. Fredag. 1 miljon människor. Ungefär. Jag hann inte räkna, de strömmade mot mig som lemmlar.) Gick till Din sko, Skopunkten, Wedins m fl. utan resultat. Alla kändes plastiga och trista. Sen svalde jag min stolthet och gick in Beyond Retro. Det var ju ändå den i stan och inte den på Söder som jag fortfarade är bitter och sur som en gamal tant på. Men nej. Hittade ingenting. Så nu är frågan. Ska jag lägga pengar på att laga stövlarna ändå (300-400 kr) eller köpa ett par nya för samma summa? Jag vill ju helst inte köpa nytt (speciellt som det inte verkar finns nåt jag gillar) men är det värt att laga ett par skor för 250kr?

OK, det är här jag behöver råd i denna lyxproblemsfråga. Laga (miljövänligare?) eller köpa nya (smartare?)... You tell me...

2 kommentarer:

Jossan sa...

jag betalade 250kr för att fixa klackarna på mina favvoskor, blev jag lurad på denna dyra kostnad? skorna du har är ju ingådda å perfekta, fixa dom istället! dom nya lär ju bara hålla ett år ändå! då kan du ju ha favvoskorna ett år till istället!

Kicki sa...

Hmmm svårt val... Om du "bara" vill lägga ca 400:- på ett par helt nya så skulle jag laga de gamla istället. Men å andra sidan kan du säkert hitta ett par coola second hand-stövlar för 400:-, men då måste du lägga tid på att leta. Äsch - jag kan inte ge dig några bra tips märker jag :). Gå efter ditt hjärta.