fredag 6 april 2012

Statistik och underligheter

Jag brukar inte kolla statistiken på bloggen. Jag vet inte varför, jag bara gör det inte. Så fick jag för mig att göra det nu. Och fick en sorglig insikt. Jag har förlorat en stor del av mina 'läsare' sen jag tittade sist (vilket kanske var 1 år sen eller så jag minns inte exakt men det var ett tag sen). Förut hade jag ca 250 besökare per dag. Ni ligger det i snitt på 127 st per dag. Egentligen spelar det ju ingen roll, för DU är ju här. Men ändå. Varför drog de andra drygt 100 stycken? Blev jag för lycklig och tråkig? Är det för att jag är världssämst på att svara på kommentarer?

Jaja, nu ska jag inte älta det utan istället berätta en underlig sak. Denna vecka har en bantningssite länkat till mig och en antal personer har klickat in till mig genom dem. WTF?! Jag går in på deras site och letar efter en länk till mig. Finns inte. Jag googlar deras namn (som jag naturligtvis inte kommer att skriva ut eftersom jag vägrar göra reklam för dem) och wawavoom men hittar inget. Jag kliar mig i huvudet. Nån som varit med om nåt liknande på sin blogg?

4 kommentarer:

Sköna Helena sa...

Spännande! Det kan inte vara så att de har något forum där någon användare har länkat till dig i något sammanhang? Kram

Arne sa...

Ja, hela tiden... fast inte just bantningssite, men andra konstiga siter.. tror det är någon slags spam.

kram

Arne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
designofluna sa...

Ja, jag har! Fast från något pillerföretag i Indien. Jag menar, hur...varför??
Kram MAlin