söndag 22 april 2012

10 fakta om mitt småbarnsliv

1) Jag och Johan tar varannan natt och morgon med barnen. Har vi gjort länge, funkar mycket bra.
2) Vår nya grej att göra ihop med Elsie är att baka. Älskat av alla.
3) Helge saknar sin mamma lite. På helgen vill han sova middagslurarna PÅ mig. Mycket gosigt! Jag passar på att slumra/sova jag med.


4) Leken som får mammahjärtat att svämma över just nu; när E jagar H och han skrattar så högt att han nästan trillar omkull.
5) J sjunger och spelar gitarr för och med barnen ofta, det bästa är när han hittar egna sånger om barnen. Det älskar E. (Jag brukar oxå vara med)
6) H har ett ljust skärande skrik som får en att vilja skära av öronen. Ett frustrerat irriterat skri som vi inte vet hur vi ska få honom att tona ner. (Tips någon?)
7) H har fått plats på Es dagis och vi är överlyckliga. Ett sånt himla fint dagis har vi oxå.
8) E måste sluta sova på dagen mu. Hon kan inte somna på kvällen om hon sover mer än 30 min.
9) H går om ca en månad. Min gissning.
10) Vi har barnvakt till barnen minst 1 gång varannan månad. (Ibland sover bara Elsie borta.) De älskar det och vi får lite tid för oss= asviktigt.




Inga kommentarer: