söndag 1 april 2012

CSI å jag

Barnvakten till trots blev det här en skitdag när jag vaknade kl 07 av magsmärta som snart fick sällskap av illamående. Under dagen har jag haft kramper i magen, varit nära att spy samt trott att jag ska diarre ner mig (detta har icke skett). Hela jävla dagen har jag mått skit. Fördelen med barnvakten är att Johan kunnat ta hand om mig ordentligt och det var skönt.

Nu är barnen hemma och jag hör Johan laga mat och trösta och leka och dona i köket. Jag vill gå in och krama dem men kan inte ens lyfta huvudet. Magen värker och illamåndet ligger som ett täcke över mig.

Ursäkta att jag ligger här och tycker synd om mig själv men det här suger verkligen.

Kollat på ca 5 avsnitt av detta:


OBS OBS OBS jag är alltså INTE bakfull!!

3 kommentarer:

K sa...

Är en ny läsare av din blogg (bor också på Söder med man och två kids!). Vill bara säga att det är så befriande att läsa att ni unnar er en kväll och natt/dag utan barn. Det verkar ha gått jättebra? Jag och mannen åker om två veckor bort över en natt (till Yasuragi) och vår yngsta (11 mån) kommer att vara med sin mormor. Så skönt att läsa om andra som tar sig lite egentid ibland. Har fått så många antydningar att man är "dålig" om man lämnar sin unge. Trist tycker jag. Pigga föräldrar=glada barn! Och så himla bra för barnen att knyta bra relationer med mor/farföräldrar.

Sophie sa...

Så roligt med en ny läsare, hoppas du kommer trivas :)
Det gick toppenbra med övernattningen hos mormor. Det var dock inte första gången, de sov borta redan i november första gången. Vi har alltid försökt att göra saker tillsammans bara vi så snart vi kunnat. Jag tycker det är asviktigt och människor som antyder att det skulle vara 'dåligt' tycker jag ska 'mind their own buisness' om du ursäktar mig. Lyckliga föräldrar ger lyckliga barn! Men måste dessutom jobba ganska mycket på sin parrelation när man har småbarn och partid är då nyckeln! Ha de så skönt på Yasuagi och NJUT! Det är ni värda!!! Kram

Anonym sa...

Tack! Jag håller med dig till 100%. Det är verkligen superviktigt att jobba på parrelationen. Utan den blir det ju inte mycket till familj. Så himla himla skönt att få komma iväg ensamma. :) Ha det fint!
/Katarina