söndag 15 april 2012

Kärlek till arbetet

De senaste veckornas arbete har varit fantastiskt. Roligt, inspirerande, härligt, kreativt, spännande, utmanande och högst njutningsfullt. Jag minns att jag njöt av att göra ugglalalas hösten 2010 men jag tror det här slår det. Med hästlängder. Att få skapa barnkläder känns så rätt. Så naturligt. Som om jag alltid gjort det. Jag kan nästan inte förklara i ord hur underbart det är. Jag tänker på det nästan jämt och när jag är där är jag fullkomligt uppslukad av mitt arbete. Jag vill inte äta, kissa, vila. Bara jobba. (Jag pausar förstås för mat, toalett och går ut en sväng ibland för att vila.)


Jag har 8 stycken klara, tvättade och testade. Upptäckte att två måste fixas i halsen och en lagas på ett litet ställe. Så är det, jag lär mig hela tiden. Nästa vecka satsar jag på att göra klart lika många så att jag har ett dussin att fota och lägga upp för försäljning. Då kommer den verkliga prövningen. Kommer nån annan älska dem lika mycket som jag gör??? (Hoppashoppas!!)

4 kommentarer:

Charlotta sa...

Det ser jättefint ut tycker jag! Glatt och härligt:)

Sophie sa...

Vad roligt att du tycker det, hoppas du kommer hitta nåt du faller för :)

Sköna Helena sa...

Jaaaaaa! Och åh, vad kul att jobbandet har gått så bra! Stor kram

clara sa...

Ser fram emot att se dem!