fredag 20 april 2012

Listan! (Äntligen...)

1. Om du fick göra dig det finaste du kunde, hur skulle det bli?
Jag tycker att jag är rätt fin, men lite starkare, - 7 kilo mindre på kroppen och mer flås skadar inte.
2. Var vill du vara?
Där jag är.
3. Kanel i kaffet, vad tycker du om det?
Mycket gott. Fast godast är mintsyrap i kaffet, eller vanilj.
4. Vad har du i ditt förråd som du hellre skulle ha i lägenheten?
En del stolar. Annars minns jag knappt vad vi har där nere.
5. Om du inte bor där du bor nu, var skulle du då välja att bo?
På två sätt; en stor 4:a/5:a på söder just där vi bor nu, vid vattnet. Och en skärgårdshus högst en timme härifrån som är stort nog för en ateje men litet nog att vara "sommarställe". Gärna byggt 1920-1940. I trä. Rött. Oj vad specifikt det blev.
6. Vad tycker människor om hos dig?
Kanske att jag rolig och rätt snäll. Bra på att ge råd och lyssna? Gud va svårt!!
7. Vad skulle du bjuda mig på, om jag kom och hälsade på?
(Mat, lek, äventyr…) Allt beror ju på gästen. Så om du, Joanna, skulle komma skulle jag bjuda på massa gott te och ett härligt kakfat. Sen skulle vi gå en secondhandshoppingrunda som avslutas med sushi!
8. Vilka är dina favoritskor? Mina bruna fejkskinnskor. Älskar klacken och färgen.
9. Vad lagar du för mat om det ska gå snabbt? Steker grönsaksbiffar, kokar bulgur/quinoa och blandar yougurt med sambal olek. Klart!
10. Har du fantiserat om att heta något annat? I såna fall vad? När jag var liten ville jag heta Katarina, men sen ganska många år tillbaka älskar jag mitt namn!
11. Det är vår nu, och snart är det sommar. Vad är det roligaste du ska göra i sommar?
Oj, vi ska ha så mycket skoj i sommar! Jag kan inte välja! Österlen, Ludvika, skärgården... 8 veckor med min fina familj och bara mysa och sega runt, leka, bada, HURRA!

2 kommentarer:

Joanna sa...

ja vad kul!
tack för att du tog dig tid att svara.

dagen med dig med loppis och kakor och sushi lät mkt trevlig.
den gör vi!

Sophie sa...

Då gör vi den dagen nån gång i sommar om Kaj kan avvara dig i några timmar!