fredag 2 mars 2012

Åsikta mig hit

Jag blir otroligt provoserad när andra människor talar om för mig hur mycket bättre deras sätt att leva är. Oavsett om det är om barnen eller om maten eller om relationer. Jag vill be dem hålla käften ibland, eftersom de alltid får mig att känna mig litegranna som en sämre människa tills jag bearbetat det och insett att jag har rätt att leva som jag vill (även om jag går och undrar om deras sätt kanske är bättre ändå länge efteråt...). 
 
Men samtidigt så respekterar jag allas rätt till en åsikt. OCH. Jag gör ju detsamma. Jag predikar ju hur jag tycker man ska ge sina barn en annan typ av 'uppfostran' är den 'klassiska'. Så ja gör ju egentligen detsamma. 
 
Så jag antar att jag antingen får hålla truten eller acceptera alla andra åsikter som skjuts åt alla håll och kanter. Jag väljer det senare-alla dagar i veckan.

Inga kommentarer: