torsdag 15 mars 2012

Peppen

Jag börjar känna mig sjukt peppad på att börja jobba nu. Min snälla far och hans fru är vänliga nog att låta mig sitta i ett rum hemma hos dem som de inte använder. Så nu har jag någonstans att sitta och det hela börjar kännas VERKLIGT! Jag har köpt lite nya tyger på Tradera och ska beställa (pytte) lite av ett nytt tyg som jag älskar och som jag har stora planer att kombinera på spännande sätt med min gamla tyger. Ja, det börjar klia ordentligt i fingrarna nu. Har inte sytt sen december och saknat det sååå mycket.

Det blir alltså ingen Ugglalala tillverkning, men däremot kommer jag fota och lägga upp de ca 20 stycken jag har färdiga. Nu ska jag fokusera på att tillverka lite barnkläder. Jag kommer börja sy upp 2-3 stycken i Elsies storlek (92) och sen gå från det. Namnet Ugglalala kommer jag nog ha kvar och bara lägga till 'barnkläder'. Men vi får se. Inget är bestämt. Jag kanske inte säljer ett endaste litet plagg. Det vet jag inte förens jag provat. Så nu kör jag. Wish me luck.

5 kommentarer:

Sköna Helena sa...

Jo, jag råkar veta åtminstone EN köpare redan. Heja heja dig, du är så himla modig och ambitiös, det kommer gå superbra detta!

Anneli sa...

Åh, när du kommer till storlek 104 har du en given köpare! :)

Sophie sa...

Kul! Jag kommer göra 86/92-110!!

Sophie sa...

Tack Helena!!

ALFAMAMMA sa...

All lycka till! Det här kommer att gå bra!