tisdag 20 mars 2012

Flytta eller duscha!

Efter en vanlig morgon kom illamåendet från helvete över mig. Jag vet inte om det var parfymen i mina nysprayade näsborrar, en slang av falsk graviditet eller om jag blev sjuk men hur som gjorde det morgonen nästintill olidlig. Barn som vill bli buren hela tiden (H), andra barn som inte vill klä på sig i kombination med kräkset nära var ingen hit. Det blev lite bättre efter dagislämning som gick smidigt utan minsta spår av kaos och promenad men jag känner mg fortfarande helt sunkig. Illamående, ont lite här och var och jävulskt trött. Nu lutar det åt sjukdom av något slag.

Nu är jag på väg till min terapi. Tala om för mig varför folk badar i parfym och sen sätter sig bredvid mig på bussen???!?!?!?

(Och just då klev en alkis som inte tvättat sig på 13 månader. Varför sa jag nåt???)

(Och DÄR fick jag dåligt samvete över min snobbiga rubrik.)

(Som alltså inte syftade på alkisen utan parfymdopparna)

(Nu tar jag dessutom rekord i onödigt användande av paranteser!)


Inga kommentarer: